• Vojtěch Křížek

Proč lidé přestali chodit do restaurací? Analýza.

Aktualizace: čvn 21

Tento článek si můžete pustit jako video:

Úvod

Pokud se blíže podíváme na současnou situaci, zjistíme, že lidé do restaurací již mohou chodit, žádná nařízení jim v tom nebrání, ale i přesto na tom není návštěvnost tak jako dříve.

Otázkou se tedy stává proč?


Proč část lidí přestala chodit do restaurací a jak to můžeme změnit?

Odpověď, na kterou jsme přišli, je poměrně jednoduchá a platí pro naprostou většinu případů. Do restaurací přestalo chodit tolik lidí, jelikož si na to jednoduše odvykli.


A to myslím zcela vážně. Lidé zapomněli na to, jaké to je jaký je to pocit, dát si dobré jídlo bez nutnosti jej několik hodin vařit.


Ano, sice se za pár let věci vrátí zpátky do normálu, lidé přijdou na to, že jim restaurace schází, ale tak dlouho se přece nedá čekat.


Aby k vám začalo chodit více lidí teď! Musíte se jim co nejdřív připomenout a říct jim proč k Vám mají přijít. A právě s tím vám můžeme pomoci.


A jakým způsobem se lidem připomenout? Zde přichází na řadu marketing a teď nemluvím jen o reklamě. Protože marketing je mnohem více než jenom reklama. Marketing je vše, co pomůže zákazníkovi s rozhodnutím, aby šel k Vám a ne k Vaší konkurenci. Začínaje tím, jak moc se usmívají vaše servírky a končíce reklamu na sociálních sítích.


O čem je marketing?

Skutečný marketing není bezhlavým spamem reklam, který všechny jenom štvou. Ba naopak. Marketing je o vyvolání pocitu, který zákazníkovi řekne to musím mít, a to aniž by to mělo racionální odůvodnění.


Vše co vyvolá v zákazníkovi pocit sounáležitosti, štěstí a naplnění touhy. Ať už se jedná o zahnání hladu upracovaného řemeslníka poledním meníčkem, nebo o naplnění nejbláznivějších tužeb toho největšího labužníka.


Jak získat více zákazníků?

Hlavní je celková prezentace podniku. Investice do samotné reklamy je až posledním článkem skládačky, který Vám přivede více zákazníků.


Prvně musíte najít ideální skupinu zákazníků, na kterou se budete soustředit. Skupinu která hledá přesně to, co nabízíte. Protože pokud budete chtít zasáhnout všechny, nezasáhnete nikoho.


Tento proces bych přirovnal k rybolovu, pokud chcete chytit kapra, nebudete přece líčit na štiku. A stejné je to se zákazníky. Každý se chce zakousnout do něčeho jiného.

Nemusíte vlastnit luxusní restauraci na to, aby jste si mohli vybrat vašeho ideálního zákazníka.


Váš ideální zákazník klidně může být řemeslník, který se chce levně a rychle najíst.

A právě někomu takovému budete říkat úplně jiný příběh než lidem, kteří si rádi připlatí za luxusní jídla. Proto je tak důležité si určit, pro koho chcete vařit.


Jaké použít nástroje?

Ideální je jejich kombinace. Na začátek určitě doporučuji vytvoření hezkého a funkčního webu. V dnešní době se v podstatě jedná o Vaši online vizitku. Přes kterou se k Vám bude dostávat většina Vašich nových zákazníků.


Zjistili jsme, že špatný web odradí v průměru 37% nových zákazníků a to u restauraci s českou kuchyni. U restaurací, které se zaměřují na kuchyni zahraniční, jde o průměrnou ztrátu 43% z návštěvníků stránky a to jen kvůli tomu, že se jim nelíbí web dané restaurace. A na to jak to v ní ve skutečnosti vypadá už ani nepřijdou.


Pak jsou zde samozřejmě i další faktory, kvůli kterým se nestanou návštěvníci webu Vašimi zákazníky. Ale o těch se můžeme pobavit třeba na osobní schůzce.


Pak bych Vám určitě doporučil nepodcenit sílu sociálních síti a recentních portálu. Stejně tak jako placenou propagaci na těchto stránkách. V dnešní době jde již o dobře ověřený a funkční zdroj opravdových zákazníků Vaší restaurace.


A v neposlední řadě bych Vám samozřejmě doporučil placenou reklamu ve vyhledávačích. Pokud víte jak na to, jedná se o velmi dobrý způsob jak k vám dostat nové zákazníky, a to bez toho aniž byste museli utrácet desítky či stovky tisíc za tvorbu reklamních spotu a banneru.


Pro zjednodušení toho, jak fungují reklamy a jejich zacílení ať už ve vyhledávacích nebo na sociálních sítích, si zkuste představit, že jste v soutěži, ve které můžete vyhrát milion, pokud šíp vystřelený z luku zasáhne terč. Problém je v tom, že před sebou máte stovky terčů, které na první pohled vypadají všechny stejně, ale pouze jeden z nich je ten správný. Pouze jeden z nich je ten výherní.


Pokud nevíte kde je cíl a střelbou z luku neovládáte, je velmi malá pravděpodobnost, že se trefíte do toho správného. A tak Vaše šance na výhru prudce klesla.


Ale co kdybych Vám řekl, že v pravidlech není, že z luku musíte vystřelit vy. Pořád byste chtěli zkusit svoje štěstí, nebo byste se raději domluvili s někým kdo ví přesně který terč je ten správný, s někým kdo z luku střílet umí.

23 zobrazení0 komentář

Nejnovější příspěvky

Zobrazit vše